Ha nem vagy fent, nem létezel – a közösségi oldalak és a mi mögötte van

Biztosan te is gyakran hallottad már, sőt, valószínűleg már a te szádból is elhangzott a címben szereplő mondat. Így van? Ha igen, ez a bejegyzés neked szól.

Előfordult már veled, hogy rákerestél a Facebook-on, vagy Instagram-on valakire, akiről hallottál egy érdekes sztorit? Vagy épp eszedbe jutott, hogy milyen régen láttad egy volt osztálytársadat, régi szerelmedet és érdekelne mi van vele, ezért rákerestél? Vagy szembejött veled egy hirdetés (kozmetikum, ruha, cipő, táska :-D vagy ilyenek) és utána több hasonló profilba is beleakadtál miközben pörgetted a Facebookot vagy az Instát?

Ha erre a kérdésre is igen a válaszod, akkor azt gondolom, hogy már nem maradt benned kétség azzal kapcsolatban, hogy a közösségi média, vagy angolosan mondva social media felületeken jelen kell lenned. Nem csak neked személy szerint, hanem a vállalkozásodnak is. Nem csupán ott kell lenned, de meg is kell jelenned. Igen, akár egy nap többször is.

Ha pedig még azt is el tudod érni, hogy megosszák a tartalmadat, megint csak megsokszorozódik az organikus eléréseid száma.

Akkor, ha az Instagramról beszélünk, picit nehezebb a dolgod, hiszen ott nem látod, hogy az ismerőseid mit kedvelnek be, kiket követnek csak akkor, ha te is, az ismerőseidtől teljesen függetlenül beköveted ugyanazokat az embereket, oldalakat.

Ahhoz, hogy ezt el tudd érni, nagyon fontos, hogy abban a hatalmas „zajban”, ami a Facebookon/Instagramon van, ki tudj tűnni a tömegből és akár csak egy kedvelést, vagy egy hozzászólást el tudj érni, nagyon sok munkára van szükség. A legnagyobb hangsúly a bejegyzéshez tartozó képen van. Ha azzal meg tudod állítani az emberek ujját, már jól csináltál valamit!

Fontos az is, hogy a személyes profilodat ne keverd a vállalkozásoddal, mert közel sem biztos, hogy aminek a személyes oldaladon helye van, arra a vállalkozásod követői is kíváncsiak és fordítva. Tudnod kell, hogy aki hajlandó odaadni egy felfelé mutató hüvelykujjat a vállalkozásodnak, vagy bekövetni téged az Instagramon, az a legtöbb esetben azért teszi ezt, mert a vállalkozásod valamiért releváns/érdekes számára. Ha műkörmös, fodrász, kozmetikus, étteremtulajdonos, designer, és még bőven sorolhatnám mi (tulajdonképpen bármi) vagy, akkor lehet, hogy az érdeklődő, aki az oldaladra érkezik éppen szeretne váltani, vagy inspirálódni, ötleteket gyűjteni, vaaagy, akár a konkurenciád és szeretné látni, hogy neked mennyi követőd van, te, hogyan csinálod, mi az, amit elleshet tőled.

  • Gondolj bele, mennyivel jobb érzés annak lenni, akit másolnak, akiről koppintanak, mint valaki után kullogni, vagy másokat másolni azért, mert látod, hogy náluk valami működik.

Biztos vagyok benne, hogy ha most megkérdezném számodra melyik a szimpatikusabb, akkor azt mondanád, hogy aki másol, az mögöttem van, és szeretném, ha ez így is maradna. Szuper! Ezzel az első lépés pipa! A második a megvalósítás. Szükséged van egy olyan oldalra, ami képes arra, hogy megállítsa azokat, akiket meg kell állítania. Szükséged van képre, logóra, mondanivalóra, témára és megjelenési formákra.

A céges profilban rengeteg dolgot tudsz megjeleníteni, sokféleképpen tudod megszólítani innen az embereket, tehetsz fel posztot, videót, storyt, menő profilképet, logót, saját GIF-et, rengeteg lehetőséged van!

Akkor pedig, ha még komolyabban szeretnéd csinálni, ha szélesebb körben szeretnél terjeszkedni, akkor elkezdhetsz hirdetni. Itt is a megjelenéseden áll, vagy bukik az első érdeklődő kattintás. Ha ez megvan, a feladat az, hogy fenntartsd az érdeklődést, amit leginkább akkor tudsz, ha a lehető leggyakrabban, de nem az unalomig ugyanazt fújva újra és újra bekopogsz hozzá a Facebookon, vagy az Instagramon érdekességekkel, a munkáiddal, játékokkal, szórakoztató bejegyzésekkel, érdekes videókkal, kulisszatitkokkal. Hogy ez sikerüljön, szükség van valakire, aki a megjelentetni kívánt elképzelésedet formába önti figyelembe véve az arculatodat, a tevékenységedet. És igen, itt jövök a képbe én.

Ha nem szeretnél tucat oldalt magadnak a közösségi média felületeken, ha követőket szeretnél magad mögött és nem valaki keréknyomára felülni, akkor keress meg, nézd meg a Facebook/Instagram oldalamat, böngészd át a weboldalamat, nézd meg eddig kikkel dolgoztam együtt, és ha tetszik, amit látsz, keress meg, ötleteljünk a vállalkozásodon együtt tovább!

Leave A Comment

Receive the latest news in your email
Table of content
Related articles